DORADZTWO PROSTE I SPECJALISTYCZNE w dziedzinie:
PROSTE USŁUGI DORADCZE
- administracyjno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej;
- prawa;
- finansów;
- podatków;
- planowania;
- zarządzania przedsiębiorstwem;
- marketingu;
- produkcji;
- innowacji;
- eksportu;
- jakości;
- zasobów ludzkich;
- dostępnych źródeł finansowania.
SPECJALISTYCZNE USŁUGI DORADCZE
Zarządzanie finansami:
- interpretacja danych finansowych dla zarządu firmy;
- pomoc w projektowaniu lub wyborze odpowiedniego systemu księgowego;
- analiza kondycji finansowej firmy;
- tworzenie lepszego systemu zarządzania dobrami kapitałowymi;
- tworzenie szczegółowych planów finansowych;
- przygotowywanie biznes planów.
Zarządzanie strategiczne:
- wypracowywanie strategicznego planu rozwoju firmy;
Sprzedaż i marketing:
- analiza powszechnie dostępnych systemów dystrybucji;
- pomoc w rozwoju rynków narodowych, identyfikacja rynków eksportowych;
- rola marketingu w firmie;
- rozwój planów marketingowych, strategii marketingowych;
- analiza i przygotowanie planów marketingowych - marketing mix.
Zarządzanie ludźmi:
- pomoc klientom w określaniu potrzeb kadrowych, opisy nowych stanowisk pracy, pomoc w określaniu umiejętności i cech personalnych kandydatów na te stanowiska;
- poszukiwanie potencjalnych kandydatów na nowe miejsca pracy;
- projektowanie systemu rozwoju kadr, który zawiera opis stanowisk pracy i system oceny pracy, sposoby motywowania pracowników;
- przeglądanie struktur organizacyjnych i sugerowanie zmian w organizacji.
Opracowanie i wdrażanie systemów jakości zgodnych z normami ISO 9000, 14000:
- Doradztwo dla zarządu, dyrekcji i przedstawicieli kadry kierowniczej w zakresie systemów jakości oraz dla pracowników, którzy uczestniczyć będą w pracach związanych z dokumentowaniem i wdrażaniem systemu jakości:
System jakości:- system jakości zgodny z normami PN-ISO serii 9000;
- dokumentowanie systemu jakości;
- audit narzędziem sprawdzenia skuteczności działania systemu jakości.
Wybrane aspekty systemów jakości: - nadzór nad dokumentacją i zapisami w systemie jakości przedsiębiorstwa;
- plany jakości;
- narzędzia i techniki zarządzania jakością (warsztaty);
- rozwiązywanie problemów jakości,
- zarządzanie przez jakość (TQM);
- profesjonalna obsługa klienta.
- Przeprowadzenie auditu wstępnego (analizy) zgodności systemu jakości stosowanego w przedsiębiorstwie z wymaganiami norm ISO serii 9000;
- Opracowywanie dokumentów i wdrażanie systemu jakości;
- Przeprowadzenie auditów wewnętrznych funkcjonowania systemu; Poauditowe działania korygujące.
Przygotowanie i zarządzanie programami pomocowymi:
- Opracowanie wniosków i dokumentacji programowej;
- Pomoc w realizacji i rozliczeniu projektów;
- Doradztwo w zakresie przygotowania i zarządzania programami pomocowymi.
PORADNICTWO ZAWODOWE
Poradnictwo w zakresie:
- udzielenia pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu i miejsca zatrudnienia,
- udzielenia informacji niezbędnych do podejmowania decyzji zawodowych w szczególności o zawodach, rynku pracy oraz możliwościach szkolenia i kształcenia, inicjowaniu, organizowaniu i prowadzeniu grupowych porad zawodowych, zajęć aktywizujących w zakresie pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy,
- udzielenia pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy, w szczególności na udzieleniu informacji i doradztwie w tym zakresie.
DORADZTWO PERSONALNE
Doradztwo w zakresie:
- prowadzenia analizy zatrudnienia u pracodawców, określenia kwalifikacji pracowników i ich predyspozycji oraz innych cech niezbędnych do wykonywania określonej pracy,
- wskazania źródeł i metod pozyskania kandydatów na określone stanowiska pracy,
- weryfikacji kandydatów pod względem oczekiwanych kwalifikacji i predyspozycji