Ośrodek Doradczo - Szkoleniowy
Ośrodek Doradczo-Szkoleniowy wspiera firmy i osoby fizyczne poprzez szeroki wachlarz usług doradczych, informacyjnych i szkoleniowych. Prowadzi także doradztwo personalne i poradnictwo zawodowe.
Od 2017. Fundacja w tym także Ośrodek wspisany jest do Bazy Uslug Rozwojowych w zakresie usług szkoleniowych i doradczych.
Od 1994 r., przez ponad 25 letnią działaność Ośrodek zrealizował kilkadziestat projektów ( m.in. na zlecenie takich instytucji jak: Ministerstwo Pracy i Polityki Socjalnej, Ministerstwo Gospodarki , Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Wojewodzki Urząd Pracy);
Usługi oferowane przez Ośrodek są na bieżaco dostosowywane do aktualnych potrzeb rynkowych, a szeroko wyspecjalizowana kadra służy fachowym i rzetelnym poziomem obsługi.
Oferta Ośrodka ukierunkowana na rożne grupy odbiorców (m.in. przedsiębiorcy, młodzież, rolnicy, bezrobotni, zatrudnieni, nieaktywni zawodowo, jednostki samorzadu terytorialnego, organizacje pozarzadowe) i dotyczy w szczegolności takich dziedzin jak:
PROSTE USŁUGI DORADCZE
Doradztwo w dziedzinie:
- administracyjno-prawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej;
- prawa;
- finansów;
- podatków;
- planowania;
- zarządzania przedsiębiorstwem;
- marketingu;
- produkcji;
- innowacji;
- eksportu;
- jakości;
- zasobów ludzkich;
- dostępnych źródeł finansowania.
SPECJALISTYCZNE USŁUGI DORADCZE
Zarządzanie finansami:
- interpretacja danych finansowych dla zarządu firmy;
- pomoc w projektowaniu lub wyborze odpowiedniego systemu księgowego;
- analiza kondycji finansowej firmy;
- tworzenie lepszego systemu zarządzania dobrami kapitałowymi;
- tworzenie szczegółowych planów finansowych;
- przygotowywanie biznes planów.
Zarządzanie strategiczne:
- wypracowywanie strategicznego planu rozwoju firmy;
Sprzedaż i marketing:
- analiza powszechnie dostępnych systemów dystrybucji;
- pomoc w rozwoju rynków narodowych, identyfikacja rynków eksportowych;
- rola marketingu w firmie;
- rozwój planów marketingowych, strategii marketingowych;
- analiza i przygotowanie planów marketingowych - marketing mix.
Zarządzanie ludźmi:
- pomoc klientom w określaniu potrzeb kadrowych, opisy nowych stanowisk pracy, pomoc w określaniu umiejętności i cech personalnych kandydatów na te stanowiska;
- poszukiwanie potencjalnych kandydatów na nowe miejsca pracy;
- projektowanie systemu rozwoju kadr, który zawiera opis stanowisk pracy i system oceny pracy, sposoby motywowania pracowników;
- przeglądanie struktur organizacyjnych i sugerowanie zmian w organizacji.
Opracowanie i wdrażanie systemów jakości zgodnych z normami ISO 9000, 14000:
- Doradztwo dla zarządu, dyrekcji i przedstawicieli kadry kierowniczej w zakresie systemów jakości oraz dla pracowników, którzy uczestniczyć będą w pracach związanych z dokumentowaniem i wdrażaniem systemu jakości:
System jakości:- system jakości zgodny z normami PN-ISO serii 9000;
- dokumentowanie systemu jakości;
- audit narzędziem sprawdzenia skuteczności działania systemu jakości.
Wybrane aspekty systemów jakości: - nadzór nad dokumentacją i zapisami w systemie jakości przedsiębiorstwa;
- plany jakości;
- narzędzia i techniki zarządzania jakością (warsztaty);
- rozwiązywanie problemów jakości,
- zarządzanie przez jakość (TQM);
- profesjonalna obsługa klienta.
- Przeprowadzenie auditu wstępnego (analizy) zgodności systemu jakości stosowanego w przedsiębiorstwie z wymaganiami norm ISO serii 9000;
- Opracowywanie dokumentów i wdrażanie systemu jakości;
- Przeprowadzenie auditów wewnętrznych funkcjonowania systemu; Poauditowe działania korygujące.
Przygotowanie i zarządzanie programami pomocowymi:
- Opracowanie wniosków i dokumentacji programowej;
- Pomoc w realizacji i rozliczeniu projektów;
- Doradztwo w zakresie przygotowania i zarządzania programami pomocowymi.
USŁUGI INFORMACYJNE
- z zakresu prawa, marketingu, finansów, podatków, itp.,
- n/t dostępnych programów pomocy, finansowanych z budżetu Państwa, programu Phare, funduszy strukturalnych, innych dostępnych na rynku oraz zasad ubiegania się o dotacje,
- o dostępnej na rynku ofercie finansowania zewnętrznego przez banki oraz inne instytucje finansowe,
- możliwości i zasad uzyskiwania bardziej złożonych odpłatnych lub częściowo odpłatnych usług dostępnych w sieci Krajowego Systemu Usług oraz usług oferowanych przez instytucje spoza sieci KSU,
- zasad przygotowywania wniosków o udzielenie wsparcia z programów realizowanych ze środków Rządu polskiego, programu Phare, funduszy strukturalnych dostępnych w PARP, Regionalnych Instytucjach Finansujących oraz innych źródeł dostępnych na rynku.
- funkcjonowania Polski i społeczeństwa polskiego w UE;
- niezbędnych działań dostosowawczych;
- możliwości uzyskania wsparcia finansowego i doradztwa w procesie dostosowywania gospodarstw, przedsiębiorstw i innych podmiotów do funkcjonowania w UE;
- inne.
USŁUGI SZKOLENIOWE
Szkolenia z zakresu:
- Finansów;
- Marketingu;
- Zarządzania:
- strategicznego;
- przedsiębiorstwem;
- jakością;
- produkcją;
- Przedsiębiorczości;
- Technik autoprezentacji;
- Nauki umiejętności poszukiwania zawodu;
- Przygotowania programów i zarządzania programami pomocowymi.
Kursy:
- językowe (Metoda Callana);
- komputerowe;
- zawodowe;
- inne.
Aktualnie wramach Ośrodka funkcjonuje Punkt Konsultacyjny Krajowego Systemu Usług (oferta) , Ośrodek Szkoleniowy "Wiedza" (oferta) oraz Ośrodek Planowania Kariery i Poradnictwa Zawodowego (oferta).